Personal brand

‘Als jij jezelf zou vergelijken met een merk, welk merk zou dat dan zijn?’
Alhoewel iedereen bepaalde ideeën en associaties heeft bij een merk, is het in beginsel niets meer dan een naam zoals jij en ik die ook hebben. Het krijgt echter bepaalde waarden mee door factoren als gedrag, beleving en uitstraling. En daarom vinden we Douwe Egberts Hollandse gezelligheid, Claudia Sträter klassiek en Samsung stijlvol.

Jij hebt ook gedrag, beleving en uitstraling. Jouw naam zou dus ook een merk kunnen zijn oftewel een ‘personal brand’. Wat zouden dan de waarden van dat merk zijn? Wat zijn jouw meest geweldige kwaliteiten? Waarin onderscheid jij je van anderen in je (privé- en/of werk)omgeving? Wat wil je uitdragen? Hoe wil jij dat mensen zich jou herinneren?

Deze vragen en meer staan centraal in de workshop ‘Personal brand’. Na een stukje theorie, ga je actief aan de slag. Je gaat onder andere jouw kernwaarden benoemen en je drijfveren, talenten en ideologie omschrijven. In een samenspel met de rest van de groep en met Rob wordt jouw personal brand steeds verder bijgesteld waardoor het steeds helderder en concreter wordt. Zelfs als je nu nog geen idee hebt welk merk jij zou zijn of welke waarden jij hebt.

De workshop duurt 1 dag en aan het eidn van de dag heeft iedere deelnemer waardevolle nieuwe inzichten verkregen en gaat naar huis met een ‘personal brand-statement’.

Inhoud workshop:
* Het ontstaan/vormen van een identiteit
* Verschil identiteit en imago
* Kernwaarden
* Onderscheidend vermogen
* Persoonlijke visie/ideologie/droom
* Opstellen en scherp stellen van eigen personal brand

Bestemd voor:
* Mensen die zichzelf beter willen leren kennen
* Mensen die zichzelf beter willen presenteren naar anderen toe (bijvoorbeeld bij nieuwe ontmoetingen of tijdens netwerken)
* Mensen die van nature ‘persoonlijkheid’ willen uitstralen
* En verder voor iedereen die mee wil doen